Câte sute de miliarde de dolari valorează brandul România

Câte sute de miliarde de dolari valorează brandul România
Publicat: 10/10/2017, 20:48
Actualizat: 11/10/2017, 17:36

„Pașii înapoi în fața corupției, diminuarea capacității de atragere și retenție a talentelor din orice domeniu, precum și confuzia cadrului legislativ au contribuit la scăderea forței brandului România în ultimul an. Astfel, creșterea economică nu este convertită în potențial de dezvoltare, iar factori cum sunt cei menționați, care trag România în jos, trebuie adresați imediat pentru a pregăti brandul de națiune pentru un posibil context economic mai puțin generos”, a explicat Mihai Bogdan, Managing Director, Brand Finance România.

Efectul Trump asupra brandului SUA

Cu o valoare de 21.100 miliarde US$, USA rămâne cel mai valoros brand de națiune al lumii, dar creșterea de numai 2% amenință dominația sa pe termen lung.

Stagnarea valorii brandului USA poate fi atribuită unor încercări macroeconomice, cum ar fi pensionarea generației „baby boomers”, care a contribuit la o creștere mai scăzută a PIB-ului decât în precedentele reveniri din criză.

Pe de altă parte, percepția asupra președinției Donald Trump nu ajută nici ea Brand America. Administrația Trump este văzută ca impredictibilă, și chiar dacă promisiunile de facilități fiscale pot crește investițiile străine pe termen scurt, dificultățile de implementare legislativă vor face să dispară încrederea investitorilor.

Imaginea Americii în lume este de asemenea diminuată. Politica militară în orientul Mijlociu și Asia, închiderea granițelor pentru imigranți și refugiați, și retragerea din angajamentele privind contracararea schimbărilor climatice au fost de natură să submineze profilul de lider global al Statelor Unite. Recuperarea acestei influențe în viitorul imediat este improbabilă.

Creșterea brandului China, impresionantă

Conform studiului Brand Finance Nation Brands, China este brandul de națiune cu cea mai rapidă creștere în 2017 în cifre absolute, cu o creștere de 3.100 miliarde USD față de anul precedent. Această creștere anuală este egală cu valoarea totală a brandului UK, ceea ce ilustrează magnitudinea avansului Chinei.

În termeni relativi, valoarea brandului China a crescut cu 44% în ultimul an, cu un ritm de 20 de ori mai rapid decât brandul USA – care încă valorează dublu, dar o creștere susținută a Chinei ar putea să micșoreze semnificativ diferența. Politica inițiată de președintele Xi Jinping, conform căreia China nu mai trebuie să fie locul unde se produc componente ieftine pentru produsele Occidentale, ci să-și construiască propriile branduri globale, dă roade, astfel că în 2017, 50 de branduri chinezești figurează în top 500 cele mai valoroase branduri globale, după ce în 2008 erau numai 8.

Într-un cerc virtuos, brandurile chinezești și imaginea transformată a Chinei ca o putere emergentă globală se susțin reciproc și cresc atractivitatea țării pentru investitori și turiști.

Schimb de locuri între Est și Vest

Dinamica brandurilor de națiune ale SUA și China este oglindită într-un trend mai larg de stagnare a Occidentului și de avans al Asiei. Branduri de națiune europene solide precum Germania, Olanda, Belgia, Elveția, Suedia, Austria, au înregistrat fie scăderi fie creșteri neglijabile, pe când națiunile asiatice cresc cu rate record.

De exemplu, Vietnam, Filipine, Tailanda și Coreea de Sud au adăugat fiecare între 37% și 43% la valoarea brandului lor de națiune.

Revenirea sudului Europei

Spre deosebire de vecinii de la nord, țările din sudul Europei au înregistrat creșteri solide ale valorilor de brand în ultimul an. După ce în timpul crizei Eurozone au fost numite peiorativ ‘PIGS” – Portugalia (creștere 22%), Italia (creștere 34%), Grecia (creștere 41%) și Spania (creștere 46%) au avansat pe calea reformelor și au recâștigat încrederea analiștilor și investitorilor. A transforma acest nou nivel de încredere într-un avantaj competitiv pe termen lung este principala provocare pentru guvernele acestor țări – cu o mențiune aparte pentru Spania, care traversează o situație politică dificilă ca urmare a referendumului privind independența Catalaniei.

Brexit înseamnă…

Marea Britanie s-a plasat într-o ligă propie din cauza procesului de Brexit. Era de așteptat ca impactul Brexit asupra brandului de națiune să fie negativ, dar viitorul depinde de abilitatea guvernului britanic de a negocia un ‘divorț” de Uniunea Europeană care să nu afecteze interesele economice ale țării. Valoarea brandului de națiune UK este de urmărit în anii următori, pe măsură ce primele efecte economice ale Brexit, pozitive sau negative, vor începe să se manifeste.

Islanda: „Money is Coming”

Islanda este brandul de națiune cu cea mai mare creștere, cu valoare mai mare cu 83% în 2017, și cu perspective de creștere în viitorul apropiat. Industria turismului este înfloritoare și și-a mărit contribuția la PIB în raport cu tradiționalul sector piscicol. Mulțumită celebrului serial „Urzeala tronurilor”, care a filmat majoritatea scenelor de iarnă în Islanda, țara a înregistrat un număr record de 1,8 milioane turiști în 2017, o creștere de 40% față de 2015.

Viitorul arată bine pentru Singapore

Singapore nu numai că și-a menținut poziția de cel mai puternic brand de națiune în acest an, dar cu un scor al forței brandului – Brand Strength Index (BSI) – de 92,9, este singurul brand de națiune care scorează peste 90. Reputația Singapore de investitor în proprii cetățeni a crescut în mod particular factorul ‘People and Skills” care este parte a calculelor BSI.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
„Aș vrea să te vizualizez epidermic”, un alt sociolog de la SNSPA, acuzat de Ana...
BREAKING | Avion Ryanair cu 153 de pasageri la bord, probleme tehnice pe Aeroportul Otopeni!
Prezentatoarea TV și cântăreața se iubesc fără rețineri. Imaginile cu cele două femei celebre au...
Ce i-ar fi provocat, de fapt, moartea lui Andrei Versace? Medicii legiști au anunțat rezultatele...
Informații îngrijorătoare despre starea lui Nicu Covaci: „Lucrurile nu se îndreaptă deloc spre bine”
Patricia a comandat o ciorbă de văcuță și o saramură de crap, într-un restaurant din...
Dieta STRICTĂ a lui David Popovici! Alimentele pe care nu le mănâncă niciodată: Este un...
Cine este Marius Pieleanu, al doilea profesor de la SNSPA acuzat de abuz sexual: "O...
'Durere mare'- Părinții doctoriței Gavril, reacție sfâșietoare
David Popovici, medalie de bronz în proba de 100 m liber la Jocurile Olimpice de...
Au făcut spectacol în valurile mării! Laurette, Andra sau Alexandra Stan nu au ţinut cont...
Preț ITP 2024: Cât timp poți circula cu ITP-ul expirat? Ce acte sunt necesare și...
David Popovici câştigă medalia de bronz a probei olimpice de 100 metri liber
Au AMUȚIT toți! Inteligența Artificială A ȘOCAT la Olimpiada de Matematică
Se confiscă banii românilor. Trebuie să declari și să plătești la stat: „Efectul va fi...
Viață mai ușoară pentru toți românii. Ce se întâmplă cu actele esențiale
Insula Iubirii Plus, sezonul 8. Diandra nu știe dacă își dorește să continue idila cu...
VIDEO Reacția halucinantă a tatălui adolescentului care a ucis un copil în Pantelimon. Ireal cum...
Gabriela Cristea traversează o perioadă dificilă cu fiica sa, Victoria! Cu ce dificultăți se confruntă:...
Marele rival al lui David Popovici în finala de 100 de metri, aflat în plin scandal...
BANCUL ZILEI. O blondă intră tremurând într-o farmacie: - D..d..doaaamnăă..a..veve..ți vi..vibratoare?
Tesla recheamă 1,8 milioane de mașini. Ce alerte primeau șoferii?